Thursday, March 3, 2011

akU inSAN BerdOsA

YA  ALLAH..dengan tangan yang penuh kekotoran ini aku menadah tangan berdoa padamu ya RABBULIZZATI,kau ampunkan lah dosa2 kami YA ALLAH dan permudahkanlah urusan kami di dunia mahupun di akhirat..dan tabahkan hati kami setabah kekasihmu yang terdahulu dan jadikanlah kami dari golongan hamba2 yang beriman dan beramal soleh..sesunguhnya kami dari kalangan hamba2 kerdil yang lemah lagi tidak berkuasa.amin..ingatlah sahabatku,setiap hari ,setiap saat yang berlalu tidak pasti akan kembali lagi.penuhkan lah hatimu dengan iman ,ikhlas,sesungguhnya ALLAH akn sentiasa bersama orang2 yang beriman.bersyukurlah kerana beri kesempatan utk melihat duniawi yang kadang-kalanya membuatkan kita hanyut didalmnyer..diberi usia yang panjang untuk kita terus beribadah dan menyediakan bekalan untuk hari kemudian..renuNgkan lah sejenak..adakah kita adil pada diri NYA??adakah kita bersyukur dengan segala nikmat yang kita ada???

Hati ku…
Pintu taubat masih terbuka..
Bersihkan hati tambahkan pahala..
Jangan tunggu esok dan lusa..
Kerana mati tak kenal usia..
Kerana neraka telah tersedia..
Untuk hamba yang durhaka..

Saya mahu jadi bermakna, menjadi seperti burung yang terbang berzkir kepada Ilahi...Saya mahu jadi bermakna, menjadi seperti pepohon hijau rendang sentiasa tunduk mengadap Ilahi, Saya mahu jadi bermakna, seperti bintang mengeluarkan cahaya kepada manusia, seperti matahari mencipta keriangan setiap hari...tersenyum indah bermakna dan sentiasa menjadi seperti air yang tenang mengalir indahnya....

No comments:

Post a Comment